Friday, March 4, 2011

CINTA

mencintai bukan beerti memiliki..dan memiliki tdk semestinya bersatu...
dalam erti kate lain,cinta itu sendiri byk tafsiran dan andaian nya..
dalam kasih dan sayang pasti ada cinta..cinta yang perlu dipupuk atas perasaan ikhlas..
dan bukan kepuraan..
seperti juga aku,yang mengharapkan kebahagiaan yang diredhai..bukan sekadar
mainan jiwa..kenapa sesetengah manusia sukar memahami makna sayang,cinta dan kasih??
mengapa mesti perasaan yang suci itu dipandang remeh?
mengapa juga segelintir manusia tidak layak dicintai??
disayangi??dikasihi??seperti kehidupan aku sekarang..
kadang aku sendiri tidak mengerti dengan hati aku ini..
sanggup membiarkan hati terluka kerana cinta...
sepi kadang tanpa cinta..tp cinta itu mengundang seribu suka,duka,pahit dan manis..
aku harap masih wujud lagi manusia yang menghargai cinta dan perasaan org lain...
menghargai apabila disayangi dan dicintai...
kelak kita akan rasa kenikmatan CINTA itu sendiri..

No comments:

Post a Comment